Od letošního března, kdy firma KM Beta rozjela akci "Střecha za 10% ceny" se podíl splátkových nákupů krytiny ustálil na téměř 5% celkové produkce. Zavedení této služby zaznamenalo velký ohlas. Možná také proto, že individuální splátkový kalendář umožňuje získat nákladnou investici a přitom si nijak zásadně nenarušit rozpočet.

S každou zavedenou novinkou přicházejí i nové zkušenosti, které se předem odhadnout nedají. Úžasná možnost, že od sjednání schůzky s obchodním zástupcem KM Bety se do 24 hodin od jeho návštěvy může požadovaný úvěr u bankovní společnosti Cetelem čerpat, má i svoje háčky. Stalo se, že o úvěr 50000 Kč na 3 roky žádal pětadvacetiletý zákazník s měsíčním příjmem 25000 Kč, protože chtěl zrekonstruovat střechu na domku svých rodičů. Úvěr nedostal, protože pro banku nepůsobil jako zodpovědný klient, který v běžném životě plní závazky. Úvěr posléze dostali jeho rodiče důchodci, jsou to přece zodpovědní manželé se synem.

Po půl roce se zjistilo, že klient, který má zájem o úvěr, musí vytvořit ideální obraz, uvést co nejvíce údajů, podnikatelé by měli uvádět raději, že berou úvěr pro vlastní potřebu, a nikoliv pro potřebu firmy... Ve třech případech se stalo, že klient, který úvěr nedostal, si střechu koupil stejně, a za hotové...

Někdy jsou tiskové konference zajímavější než jindy. - OS -