Klíčová je už hlavička: titulek, úvodní fotografie a cena. Na základě této trojice se člověk hledající nemovitost rozhodne, zda váš inzerát vůbec rozklikne a bude ho číst. Zatímco titulek může být čistě informační (dispozice, rozloha nemovitosti, lokalita) a zpravidla se do něj nevejde více než nějaký ten lákavý přívlastek typu "slunný", fotografie potenciálnímu kupci ihned zahraje na jeho notu, nebo ho naopak odradí.

Obrázek může být samozřejmě zavádějící. Byt je orientován k jihu, má velká okna a jde sem hodně světla, ale pokud fotku pořídíte ze špatného úhlu vlastním telefonem, nikoho o jeho prosvětlenosti nepřesvědčíte. Obecně se doporučuje pozvat si na focení profesionálního fotografa. Podle Jana Boruty ze společnosti FérMakléři.cz na inzeráty s profesionálními fotkami klikne v průměru až dvojnásobek zájemců. Před jejich pořízením je ovšem důrazně doporučováno dům či byt vyklidit a celkově na focení připravit.

„Zbavte se osobních věcí, starého nevzhledného nábytku i zbytečných doplňků a dekorací, vymalujte v místnostech a opravte drobné vady. Tím, že vyklidíte přebytečné věci a nábytek, nemovitost odosobníte, takže si zájemci v domě či bytě lépe představí sebe sama. Navíc tím prostor opticky zvětšíte,“ doporučuje Jan Boruta.

Text inzerátu není slohová práce, zaměřte se na cílovou skupinu

Nezbytným základem každého inzerátu je text, na němž si je potřeba dát pečlivě záležet. Zcela jednoznačně si hlídejte pravopis, hrubé chyby jakémukoliv inzerátu uberou na důvěryhodnosti. Myslete také na to, že inzeráty patří mezi věcné texty, nejsou to slohová cvičení. Na druhou stranu je ale potřeba dodat textu na atraktivitě.

Dobré je začít všemi potřebnými údaji, jako je typ nemovitosti, dispozice, orientace, výměra zastavěného i nezastavěného pozemku, číslo patra u bytu, seznam všech sítí, způsob vytápění a ohřevu, energetický štítek a další parametry. Vždy také uveďte, zda je nemovitost po rekonstrukci, případně kdy rekonstrukce proběhla, jaké je vybavení bytu a stav společných prostor. Pokud má nemovitost věcné břemeno či právní vadu, uveďte tuto skutečnost v inzerátu také.

Dále stručně popište i okolí nemovitosti, přibližte lokalitu, uveďte nejbližší občanskou vybavenost a tak dále. Při tom rozhodně zkuste zohlednit cílovou skupinu, tedy lidi, které pravděpodobně vaše nabídka nejvíce zaujme.

„Rodinný domek na periferii či 3+1 v paneláku je klasické bydlení pro mladé rodiny. Extravagantní penthouse v centru města bude vyhledávat náročná movitá klientela, garsonku v trendy čtvrtích naopak aktivní singles. V textu se proto snažte zdůraznit to, co by právě vaši cílovou skupinu mohlo nejvíce zajímat: mladé rodiny bude jistě zajímat blízkost škol a školek, samoobsluh a parků. Movitější klientela si potrpí na soukromí či na dobré parkování i pro více vozů. Singles nalákáte na kulturu, noční život nebo dobrou dopravní dostupnost,“ radí Jan Boruta.

Zvažte možnost virtuální prohlídky

Výrazným plusem pro každý inzerát je jeho doplnění o takzvanou virtuální prohlídku. Lidem už dnes často pouze fotografie nestačí a potřebují si o nemovitosti udělat reálnou představu. Ne každý má zároveň možnost osobně si prohlédnout hned několik nemovitostí, obzvláště pokud hledá bydlení ve vzdálenějším městě. Virtuální prohlídky tak šetří čas, a to nejen zájemcům, ale samozřejmě i majiteli. Pro její vytvoření si stačí najmout specialistu, který realizuje takzvané 3D skeny nemovitostí. Výsledkem je kromě virtuální prohlídky celého interiéru a exteriéru i plánek nemovitosti. Největší inzertní portály již tyto technologie podporují a vložení virtuální prohlídky umožňují.