Stručný souhrn z článku:

  • Zajistěte přístup k přirozenému světlu roztahováním závěsů a chůzí ven, i když je obloha zatažená.
  • Pravidelný přísun vody pomáhá udržovat energii a snižovat únavu, důležitá je i sezónní strava.
  • Dodržování správné spánkové hygieny, jako je jít spát dříve a četba před spaním, pomáhá udržet zdravý spánkový rytmus.

Tento souhrn byl vytvořen pomocí AI a je kontrolován redakcí.

Po západu slunce se začne naše tělo díky produkci spánkového hormonu připravovat na spánek, a proto se cítíme v krátkých dnech unavenější. Prozatím naše umělé osvětlení nedokáže nahradit sluneční paprsky, proto si musíme pomoci jinými způsoby. Poslechněte si ve videu, jak poznat sezónní únavu a jak se s ní vyrovnat.

Zdroj: Youtube

Tohle je pro boj proti sezónní únavě zásadní

I když to je v těchto krátkých dnech obtížné, pusťte dovnitř dostatek přirozeného světla. Z umělého osvětlení totiž nenasajete potřebný vitamin D, díky kterému se budete cítit šťastnější.

Proto roztáhněte závěsy, vytáhněte rolety, zajděte na procházku do přírody a nasajte ještě více přirozeného světla. A to i tehdy, když je zataženo. Pokud sedíte v kanceláři v tmavém koutku, zkuste si najít místo u okna, kde budete mít blíž k přirozenému světlu.

Nezapomínáte pravidelně pít a jíst?

V zimě se nepotíme tak jako v létě, a proto často zapomínáme na doplňování tekutin. Pravidelným přísunem vody však pokožku hydratujete, a tak jste energičtější a cítíte se méně unavení.

Dalším tipem, jak překonat krátké dny, je jíst sezónně. Snažte se proto vyhnout zelenině a ovoci, které v tomto ročním období neroste, jako jsou třeba jahody. Naopak se nevyhýbejte tomu, co vám zbylo po letní sklizni, nebo si doma vypěstujte nějaké klíčky. Zaměřte se na výživné potraviny, které vám pomohou temné dny překonat.

Dodržujte správnou spánkovou hygienu

V krátkých dnech se cítíme více unavení, a tak nám mnohdy vzniká spánkový dluh. Hodiny, které jste ztratili, už však nenaženete. Udržujte raději po celý týden svůj pravidelný plán spánku třeba tím, že půjdete spát dříve. Nebo se před spaním ponořte do zajímavé knihy a po kapitole běžte spát. Čím bude spánek pravidelnější, tím budete zdravější a přes den čilejší.

Teď už víte, jak přijmout temné dny – nezapomínejte na pravidelný pohyb na slunci, na jídlo, ani na zdravý spánek.

Zdroje: fsastore.com, homespunseasonalliving.com