Jak ale takové zařízení vybrat? Spojili jsme síly s předním prodejcem klimatizací Vzdušín.cz a dali jsme pro vás do kupy nejdůležitější otázky, které byste si měli před nákupem položit. Pokud to uděláte, snadno vyberete model, který vám bude ve všech ohledech vyhovovat.

1. Jaká je velikost místnosti?

Abyste správně zvolili výkon klimatizace, musíte znát velikost místnosti, kde ji budete používat – v případě více místností se řiďte tou největší. Rozhodně nic neodhadujte, ale raději si vše přesně spočítejte. Není na tom nic náročného. Jen si zapamatujte, že na 1m³ vám bude stačit zhruba 30 W. Objem místnosti tedy tímto číslem vynásobte a výsledek převeďte na kW, čímž získáte potřebný výkon.

Pokud však nechcete klimatizaci neustále ždímat na maximum, určitě se vám vyplatí počítat s větším výkonem – zhruba 40–70 W na 1 m³. Obzvlášť to platí v případě, že ve vaší domácnosti máte velké tepelné zisky, které požadavky na výkon klimatizace zvyšují.

2. Kam umístit vnitřní a venkovní jednotku?

Vnitřní jednotka musí být umístěna tak, aby studený vzduch proudil po celé místnosti. Zároveň by ale neměl foukat přímo na osoby, které se v ní pohybují. Pokud navíc nepůsobí rušivě a svým designem do interiéru zapadne, je to velké plus.

A co se týče venkovní jednotky, dnes už ji nemusíte mít jen na balkoně. Připevňuje se také na zeď domu, na střechu nebo podstavec na zemi. Nikdy by ale neměla narušovat architektonické prvky budovy.

A pokud zvolíte některý z typů mobilní klimatizace, venkovní jednotku nemusíte řešit vůbec. V mnoha různých provedeních je najdete třeba právě na e-shopu Vzdušín.cz. Zároveň zde koupíte také praktické blokové klimatizace bez venkovní jednotky, které mají vyšší výkon než mobilní varianty. Zaplatíte za ně ale také o něco víc.

3. Kolik chcete investovat?

Jinou klimatizaci si nejspíš pořídíte do bytu v přízemí a jinou do podkrovního loftu. V prvním případě bude stačit levnější a méně úsporný model, který se pro občasný provoz hodí skvěle. Například mobilní klimatizace Olimpia Splendid Compact 8P má příznivou pořizovací cenu a dostatečné parametry na to, aby si s ochlazením běžných bytů hravě poradila.

Naopak prosklený prostor pod střechou bude nutné ochlazovat neustále. Doporučujeme tedy zakoupit dražší klimatizaci s úsporným provozem a ekologickou chladicí kapalinou. Investice se vám vrátí nejpozději během několika let.

4. Jak ušetřit na provozu klimatizace?

Pořiďte si moderní a energeticky šetrnou klimatizaci – poznáte ji podle označení energetické třídy A+ nebo vyšší. Také se vyplatí sáhnout po výkonnější jednotce, jelikož pak nebude muset běžet na plné obrátky, aby vychladila celou místnost, což pro vás znamená menší spotřebu energie.

5. Budete chtít s klimatizací i topit?

Topit můžete s jakoukoliv nástěnnou klimatizací, která funguje jako tepelné čerpadlo, tedy na principu vzduch-vzduch. Malý prostor vyhřeje i mobilní klimatizace, kterou seženete za pouhých několik tisíc korun. Nejedná se o hlavní zdroj tepla, ale pro přitápění v přechodném období na jaře a na podzim úplně stačí.

Pokud se ale zaměříte na výkon a celkovou praktičnost, rozhodně mají navrch nástěnné klimatizace. Nejenže dokážou vytopit celý byt, ale také jsou mnohem tišší, protože mají kompresor zabudovaný ve venkovní jednotce.

6. Jak je to s hlučností?

Jak už bylo řečeno, v tomto ohledu nad přenosnými jednotkami vítězí nástěnné klimatizace. Záleží ale na konkrétním typu a kvalitě provedení. Pokud si pořídíte mobilní klimatizaci s vysokým výkonem a vybavenou tichým režimem, hlučnost vás jistě trápit nebude.

7. Jaké další funkce by měla klimatizace mít?

I menší klimatizace do bytu dnes mají dálkové ovládání nebo se dokonce dají propojit s vaším chytrým telefonem. Některé z nich navíc umí zvlhčovat, odvlhčovat a také čistit vzduch, což ocení zejména rodiče malých dětí nebo alergici.

Odborníci z internetového obchodu Vzdušín.cz vám rádi poradí, která pro vás bude ta pravá. Stačí se s nimi spojit prostřednictvím chatu, telefonu nebo e-mailu. Pro všechny klimatizace nabízí také profesionální servis, takže se v případě poruchy budete mít na koho obrátit.