Listí se začíná barvit a zahrádkáře čekají na stromech a v zemi jedny z posledních potravin, které jim ještě chybí sklidit. Využijte toho a přidejte sezonní ovoce a zeleninu do svého každodenního menu. Inspirovat se můžete devíti chutnými recepty.

Zdroj: Youtube

Proč jíst sezonní potraviny?

Na podzim klesají teploty, a naopak častěji se můžeme nachladit. Abychom tělo udrželi v rovnováze, v kondici a zdravé, měli bychom omezit studená jídla, jako jsou saláty a studené nápoje. Zaměřte se proto na potraviny, které posílí imunitu, dodají energii a vyživí nás – typicky zelenina, bylinky, luštěniny, ryby a ovoce. A podle toho přizpůsobte jídelníček. Sezonní potraviny jsou bohaté na živiny, které právě v tomto období potřebujete.

Podpořte své zdraví touto stravou

Sezonní ovoce a zelenina jsou čerstvé a chutné, ale také prospěšné pro životní prostředí. A samozřejmostí jsou i jejich pozitivní účinky pro naše tělo, zvláště pokud pochází z místní farmy. Zajděte si proto na farmářský trh ve vašem městě nebo hledejte v obchodě potraviny s regionálním označením.

Vědci zjistili, že pórek vás díky flavonoidům ochrání proti srdečním chorobám, onemocněním očí a je zdrojem antioxidantů. Proto na trzích hledejte křupavé stonky a přidejte si je třeba do polévky.

Dokonalé na podzim jsou i sladké brambory, které obsahují vitaminy pro posílení imunity a vlákninu. Právě vlákninu byste měli při sestavování jídelníčku upřednostnit. Začněte proto den ovesnou kaší se semínky a čerstvým ovocem.

Upravte na podzim také způsob přípravy jídla

Není to jen o tom, co jíte, ale také jakým způsobem jídlo připravíte. Upřednostněte teplé ingredience jako chilli, zázvor a pepř a spíše vařte v páře a pošírujte, než smažte. Omezíte tak příjem nezdravých tuků. Podzimní jídelníček by měl obsahovat méně soli. Nahraďte ji třeba sójovou omáčkou nebo miso pastou. Tak se pusťte do vaření a vychutnejte si sezonu naplno.

Zdroje: healthsensefairview.com.au, shawellness.com, everydayhealth.com