Průzkum realizovala společnost PPG ve spolupráci s agenturou MNForce formou online dotazníku během srpna 2024 na reprezentativním vzorku 1 000 dospělých respondentů z celé České republiky.
„Češi se stále více zaměřují na praktické vlastnosti barev, které umožňují snadnou údržbu povrchů v interiérech a delší intervaly mezi malováním. Kvalitní složení barev s ohledem na moderního spotřebitele, antibakteriální a omyvatelné vlastnosti pomáhají domovy nejen zkrášlovat,“ uvedl Jan Šipan, obchodní ředitel PPG pro Česko, divize Architectural Coatings.
Moderní nátěrové hmoty
Rozhodující roli při nákupu barev hraje především jejich funkčnost – dlouhá životnost a snadná aplikace. Ta je jednou z výhod rychleschnoucích vodou ředitelných barev, které jsou přitom díky pokročilým výrobním procesům stejně kvalitní a odolné jako syntetické nátěry, a proto je upřednostňuje 62 % Čechů.
Malování bílé stěny - instruktáž:
Specializace prodejen výhodou
Pro české spotřebitele je stěžejním faktorem nabízená šíře sortimentu nátěrových hmot na prodejně, kterou upřednostňují před její vzdáleností. Téměř polovina respondentů dává přednost malým specializovaným prodejnám před velkými hobbymarkety.
Češi preferují osobní přístup
Tyto obchody navíc disponují vlastními kolorovacími centry a nabízejí žádaný osobní přístup, zejména v oblasti odborného poradenství, které se týká například přípravy povrchů nebo tónování barev.
„Obliba specializovaných prodejen je doménou českých a slovenských zákazníků. Například Maďaři upřednostňují velké hobbymarkety a blízkost místa nákupu,“ doplnil Jan Šipan dle dat z průzkumů ze zmíněných zemí.
Vliesová tapeta.
Dáváte přednost výmalbě, nebo tapetám?
Malováním k příjemnějšímu bydlení
Průzkum rovněž ukázal, že Češi malují své domovy přibližně jednou za 5 let, což potvrdilo 36 % dotázaných. Zároveň 80 % respondentů uvedlo, že motivací pro vymalování interiérů bývají opotřebované nebo zašpiněné stěny. České domácnosti vnímají malování nejen z estetického pohledu, ale také jako důležitý krok v péči o čisté a příjemné prostředí.