• Vyjměte vzduchový filtr. Pokud je znečištěný, buď ho profoukněte (v případě malého znečištění), nebo ho vyměňte. Špinavý filtr znamená špatné nasávání vzduchu a motor by se vám dusil.
  • Vyndejte svíčky. Podívejte se, zda nejsou zaolejované, nebo jestli se na nich nevytvořila pecka. Vyčistěte je. Starší svíčky vyměňte. Kdo chce, může zkontrolovat podle měrek odtrh.
  • Vyměňte olej. Vzhledem k tomu, že dnešní motory nemají vypouštěcí šrouby, asi budete muset použít odsávačku oleje. Každopádně nepřeklápějte sekačku na bok, olej by se mohl dostat do válců. Sekačky na trávu obecně nemají rády překlápění na bok, protože by se mohl dostat olej do válců. Místo toho ji zvedněte dozadu, pod úhlem asi 45°.
  • Očistěte chlazení. Pod krytem je lopatkové kolo, které chladí válce. Jelikož však velmi často nasává kusy trávy, je třeba vše vyčistit. Čistěte mechanicky, tlaková voda by se mohla dostat do ložisek apod.
  • Stejně tak čistěte i podvozek, kryt a nůž sekačky. Lepší než WAPka je klasická špachtle.
  • Vyčištěný nůž vyvažte a nabruste. Přesnější broušení provádějte raději ručně než na brusce, neuberete tolik materiálu a vyvážení bude jednodušší. Vyvážení provádějte tak, že na trn nasaďte nůž (kdo nemá trn, může použít třeba špičatý pilník upnutý do svěráku), a zjistíte, zda na nějakou stranu nepadá. Tu stranu pak víc odbruste. Zde buďte velmi pečliví.
  • Vyčistěte osy kol. Odšroubujte z nich kola, vyčistěte vše od trávy a pastorky promažte vazelínou.
  • Zakonzervujte palivo v nádrži. Pokud se rozhodnete uskladnit na zimu sekačku i se zbývajícím palivem v nádrži, je nutné přilít do nádrže stabilizátor paliva, který zabrání jeho znehodnocení. Trvanlivost paliva je omezená například zvýšenou vlhkostí a korozí uvnitř nádrže. Stabilizátor paliva předchází tvorbě pryskyřičných usazenin v palivové soustavě nebo na důležitých částech karburátoru.