Skořice je ájurvédské koření plné zdraví prospěšných látek. Vyrábí se z kůry stromu skořicovníku (Cinnamomum) a používá se k ochucení pokrmů. V kuchyni se přidává především do sladkých pokrmů, zejména se snoubí s jablky, hruškami a citrusy, ovšem ani při přípravě slaných jídel nezůstane bez povšimnutí.

Dokonale nakopne rajskou omáčku, také můžete aromatické koření přidávat do čatní, které mají v základu výše zmíněné ovoce. V indické kuchyni nachází uplatnění snad v každém pokrmu.

Podle ájurvédy je nejlepší přidat skořici do jídelníčku tak, že si připravíte šálek skořicové vody a vypijete ho nalačno. Nejenže po ránu doplní tekutiny, ale přináší řadu zdravotních výhod.

Jsou to především antioxidační, protizánětlivé a protirakovinné účinky, podporuje zdraví srdce, snižuje hladinu cholesterolu a může být účinným pomocníkem při hubnutí.

Kdo by neměl skořicovou vodu pít?

Jako u všech bylin, i u skořice se najdou určité kontraindikace. Ve vysokých dávkách může být toxická pro játra, takže lidé s jaterním onemocněním by měli být opatrní. Stejně jako u mnoha jiných věcí, i u skořice existuje jen málo výzkumů o vlivu na těhotné ženy, takže tato komunita by se tomuto nápoji raději také měla vyhnout.

Skořice a její vliv na zdraví:

Zdroj: Youtube

Zdravotní účinky skořicové vody, pokud ji pijete nalačno:

Pomáhá při hubnutí

Magické účinky skořicové vody na hubnutí jsou dobře známé. Tukové buňky vašeho těla se vlivem koření rozkládají a vylučují. Pravidelná konzumace skořicové vody na lačný žaludek může pomoci při zrychlení vašeho metabolismu a snížení chuti k jídlu.

Nejlepší na tom je, že příprava skořicové vody na hubnutí je opravdu jednoduchá a stačí k ní pouze dvě ingredience: horká voda a skořicové tyčinky. Přesný návod přinášíme na konci článku.

Reguluje hladinu cukru v krvi

Skořice je dobře známá tím, že zvyšuje citlivost na inzulín, což pomáhá kontrolovat hladinu cukru v krvi. Pravidelné užívání skořicové vody může pomoci minimalizovat výkyvy hladiny cukru v krvi.

Reguluje hladinu cholesterolu a podporuje srdce

Bylo prokázáno, že skořice potenciálně snižuje hladinu triglyceridů a LDL (špatného) cholesterolu a podporuje stabilní hladinu glukózy. A snižování hladiny cholesterolu jde ruku v ruce s nižším rizikem srdečních onemocnění, protože chrání cévy.

Posiluje imunitu

Skořice má protizánětlivé a antibakteriální účinky - obojí může posílit imunitní systém a pomoci obraně organismu proti nemocem a infekcím.

Pomáhá odplavovat toxiny

Antioxidanty, které se v tomto původně indickém koření nacházejí v hojném množství, pomáhají při detoxikaci a chrání tělo před škodlivými účinky volných radikálů.

Pomáhá při trávení

Skořice podporuje zažívání a minimalizuje nadýmání. Pití skořicové vody usnadňuje trávení a uleví při nevolnosti.

Jak si připravit skořicovou vodu

  • Přiveďte k varu cca 2 dcl vody. Do vroucí vody přidejte skořici – je na vás, zda tyčinky, či prášek. Také množství regulujte dle chuti.
  • Směs povařte asi 10-15 minut.
  • Vývar sceďte.
  • Nechte skořicovou vodu vychladnout na k pití příjemnou teplotu.
  • Můžete ochutit citronem či medem (případně obojím).
  • Skořicovou vodu pijte ráno na lačný žaludek, před konzumací jakéhokoli jídla nebo nápojů.

Zdroj: thehealthsite.com, wellandgood.com, ndtv.com

Související články