Bylinky jsou skvělými pomocníky při snaze shodit pár kil, ale nesmíte čekat, že za vás odvedou veškerou práci. Pokud si budete každý den dopřávat svíčkovou se šesti, ani bylinky vám nepomohou. Jejich úkolem je pouze urychlovat metabolismus, pomáhat s nedostatečnou činností žlučníku a zbavit organismus nadbytečné vody. Proto je berte pouze jako doplněk stravy. Vybrali jsme pro vás nejpoužívanější bylinky s těmi nejlepšími účinky na podporu hubnutí. Při správném užívání vám pomohou urychlit cestu ke zdravějšímu a štíhlejšímu tělu!

Čtěte také

Slunečnice ve váze

Čtěte také

Drsný návod, jak udržet slunečnici ve váze dlouho čerstvou

1. Aloe vera

Tahle bylinka je považována za zázrak už po tisíciletí. Stimuluje metabolismus, čistí trávicí systém, zbavuje tělo toxinů a v neposlední řadě zvyšuje energetický výdej, proto je ideální na hubnutí. Můžete si ji vypěstovat doma a jíst její dužinu, koupit v podobě nejrůznějších šťáv nebo doplňků stravy.

2. Brusnice borůvka

Borůvkové knedlíky vám sice k hezčímu tělu nepomůžou, ale samotné borůvky by mohly. Tyto bobulky jsou silnými antioxidanty a posilují imunitní systém. Obsažená látka myrtilin navíc reguluje hladinu cukru v krvi a tím pádem potlačuje chuť na sladké.

3. Česnek

Už naše babičky věděly, že jíst každý den stroužek česneku je zdravé. Nejen že podpoříte svůj imunitní systém, ale navíc podpoříte i snahu zhubnout. Česnek je totiž spalovač tuků. Přidávejte ho tedy do jídel co nejčastěji.

4. Fenykl

Další bylinkou se schopnostmi pomoci při hubnutí je fenykl. Je močopudný, zlepšuje trávení, působí proti nadýmání a zácpě. Jeho semínka navíc čistí játra, jejichž správná funkce je důležitá nejen při hubnutí, a mohou sloužit jako výborná svačinka, která vám rychle zažene hlad.

5. Ibišek

Ibišek není jen okrasnou květinou. Jeho pravá síla se skrývá pod zevnějškem. Obsahuje totiž velké množství flavonoidů, vitaminů a minerálů, které pomáhají při redukčních dietách. Připravit si z ibišku můžete skvělý čaj, který vám pomůže zbavit se nějakého toho kila navíc.

6. Kajenský pepř

Možná vás překvapí, že kajenský pepř nemá s pepřem nic společného. Jsou to umleté chilli papričky obsahující látku kapsaicin, která dokáže nastartovat metabolismus a spalování tuků pomocí termogeneze. Dokáže také potlačit apetit. Když si k tomu přidáte pozitivní účinky na trávení, ostrá jídla už budou vždy na vašem jídelníčku.

7. Kopřiva dvoudomá

Kopřiva, častý plevel našich krajin, je bylinkou s více léčivými účinky, než jí mnozí lidé přisuzují, včetně těch pro hubnutí. Obsahuje totiž velké množství důležitých živin, jako jsou minerální látky nebo vitaminy B2, C nebo K, které je potřeba při dietách doplnit. Navíc působí močopudně, čistí krev, podporuje správné trávení a upravuje množství cukru v krvi.

Zdroj: ireceptar.cz, bylinkopedie.cz

Čtěte také

Angrešt

Čtěte také

Pěstování angreštu: jak na výsadbu, hnojení a škůdce