Když Muzeum moderního umění v New Yorku vyhlásilo soutěž International Competition for Low-Cost Furniture Design, psal se rok 1948. Do soutěže reagující na poválečnou situaci a potřebu nízkonákladového nábytku se zapojil také slavný designérský pár Charles a Ray Eamesovi. A kromě jiného navrhli netradiční křeslo.
La Chaise je opravdu výjimečná ikona designu. Tvarem, materiálem i svým příběhem.
Někdo ho vnímá i jako umělecký objekt, což není náhoda; název La Chaise našel inspiraci u díla nazvaného Plovoucí postava od věhlasného amerického sochaře francouzského původu Gastona Lachaise. Tvarově netradiční křeslo nabízí více možností, jak se na něj posadit či dokonce položit. Své opodstatnění má rovněž otvor v zadní části, který ocení majitelé psů (lze jím protáhnout ruku a pohladit svého čtyřnožce, aniž by se člověk musel zvednout).
La Chaise je zajímavá i skořepinou z bílého plastu, což bylo na svou dobu revoluční. Podnož se navrhovala z chromu, základna z dubu. Křeslo je však výjimečné rovněž tím, že si muselo počkat několik desetiletí, než ho lidé mohli užívat. Vzniklo sice v roce 1948, avšak Vitra ho začala vyrábět až počátkem 90. let 20. století. Tedy v době, kdy manželé Eamesovi už nežili. Při příležitosti 75. výročí vzniku této legendy připravila firma speciální limitovanou edici v pergamenové barvě v počtu 75 kusů, jinak je La Chaise dostupná v původní bílé barvě.
Zdroj: Vitra