Zájem místních lidí i návštěvníků ze všech koutů světa byl obrovský, počet prodaných vstupenek přesáhl 450 tisíc. Většina zájemců přitom automaticky mířila na gigantické výstaviště Fiera Milano Rho na kraji města, kde vystavovalo na 1 950 firem z 35 zemí, kterým pochopitelně vévodila Itálie.

A aby se v osmnácti obrovitých halách mezi 187 firmami neztratili, chodili jako podle kompasu s mobily v rukou, odkud je navigovala speciální mobilní aplikace. Případně se volně nechali unášet davem a občasnými výkřiky obdivu umocněnými hlavně záplavou citoslovců v čínštině.

Být viděn

Návštěvníci Milána si ale většinou nechali dostatek času také k prohlídce dalších expozic útržkovitě rozesetých v elegantních palácích a nejrůznějších industriálních prostorách. Nejlépe totiž funguje kontrast prvků, tedy designová moderna vložená do historických kulis středověkých klášterů, klenutých lodí chrámů, obrovitých neoklasicistních průchodů, nákupních pasáží a dlážděných náměstí.

Bylo to velkolepé divadlo už proto, že všichni byli pro tuto příležitost zvlášť elegantně oblečeni, neboť nepřišli jen hledat inspiraci a dívat se, ale také být sami viděni. Neboť kdo se ve městě vyhlášeném umělci vystupujícími na prknech opery La Scala jakož i neméně jasnými hvězdami fotbalových klubů AC a Inter Milán neukázal, jako by nebyl.

Druhé největší město Itálie z tohoto zájmu samozřejmě pěkně těží. Veletrh a jeho „fuori“ – tedy aktivity za branami výstaviště – jsou totiž přímo zodpovědné i za to, že provozovatelé ubytování si za jediný týden v roce přijdou až na 50 % ročních příjmů.

Styl a inovace

Pokud hledáte informace o tom, kterým směrem se ubírají nábytkářské firmy (což je podobný koníček, jako když jiný sbírá známky či třeba veterány), dobře víte, že na rozdíl od módy nejde v Salone del Mobile Milano ani tak o trendy, jako spíš o styl a inovace. Od doby, kdy se tato akce uskutečnila v roce 1961 poprvé – s cílem podpořit italský export nábytku a bytových doplňků – se toho paradoxně (kromě její prestiže) moc nezměnilo. (Článek byl redakčně krácen, celé znění najdete v novém vydání časopisu DŮM&ZAHRADA.)

Chcete se dozvědět o Salone del Mobile ještě víc?

  • Zastoupení lokálních a zahraničních značek
  • Významní návrháři
  • Zajímavé materiály, barvy a tvary
  • Moderní i historické techniky výroby

To vše a mnoho dalších informací a produktů najdete v červencovém čísle časopisu DŮM&ZAHRADA, které vychází 20. června 2024.

Zdroje:

Související články